niedziela, 11 stycznia 2015

(114) Sałatka z pieczonymi warzywami i batatami

Bataty, czyli słodkie ziemniaki, to moje zeszłoroczne odkrycie. Mogłabym jeść codziennie. Najczęściej pojawiają się jako dodatek do obiadu, ale pasują także świetnie do sałatki.
 
SAŁATKA Z PIECZONYMI WARZYWAMI I BATATAMI

składniki:
  • ulubione warzywa nadające się do pieczenia (np. papryka, marchew, bakłażany, cukinie, brukselka, kalafior, brokuły, cebula, czosnek itd.)
  • bataty
  • oliwa z oliwek
  • mieszanka sałat (u mnie z botwinką)
  • marchew pocięta nożem Julienne
  • plaster fety
  • tymianek suszony i świeży
  • sól, pieprz
Warzywa (też bataty) myjemy, obieramy, kroimy, układamy na blasze. Skrapiamy oliwą, solimy i pieczemy do miękkości.

Na sałatę kładziemy paseczki świeżych warzyw, na to upieczone warzywa, plaster fety. Skrapiamy oliwą, solimy, pieprzymy, posypujemy tymiankiem.
Pyszna i sycąca :)))


4 komentarze:

  1. Nie jadłam jeszcze nigdy batatów, muszę wreszcie kiedyś je wypróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto! Ja się bardzo pozytywnie zdziwiłam :)

      Usuń
  2. Ja też nie jadłam batatów, muszę to nadrobić

    OdpowiedzUsuń

Podziel się swoją opinią!