sobota, 14 marca 2015

(124) Siła prostoty: sałatka z serem buratta

Ręka do góry, kto zna ten ser!
Przecudowny! Delikatny, mięciutki, o subtelnym smaku. Gdy go przekroimy, ujrzymy płynne kremowe wnętrze.
Buratta jest wyśmienita sama w sobie i naprawdę nie trzeba jej niczego poza odrobiną dobrej oliwy. Dlatego nie psułam tego smaku wielką ilością dodatków, a zdecydowałam się tylko na pomidora.

SIŁA PROSTOTY: SAŁATKA Z SEREM BURATTA

składniki:
  • ser buratta
  • pomidory
  • dobra oliwa
  • sól
  • pieprz

Pomidory układamy na talerzu, posypujemy solą i pieprzem. Burattę kroimy "na pół" i polewamy oliwą. Posypujemy świeżo zmielonym pieprzem.
Do tego chleb na zakwasie albo bagietka, lampka wina i mamy bardzo udany wieczór :)


3 komentarze:

  1. Lampka?! W moim dzisiejszym nastroju, to chyba butelka :p
    A gdzie, Juti, kupujesz ten ser i jak on smakuje? Podobny do mozzarelli?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja też jestem dziś zdecydowanie bliżej butelki...
      A ser kupiłam w Biedronce, ale nie wiem, czy go jeszcze dostaniesz. Normalnie drogi, upolowałam (a dokładnie mąż, który z tą firmą jest związany) za grosze. W smaku... hmm - skorupka trochę jak mozarella, a w środku płynna kremowa śmietana. Ogólnie bardzo łagodny w smaku.

      Usuń
    2. O, ciekawy. Muszę kiedyś zapolować na promocję. Wstyd się przyznać, ale właśnie dzięki promocji w jednym z supermarketów, dopiero przed minionymi Świętami Bożego Narodzenia, pierwszy raz jadłam... ricottę :)
      Za to od razu zaszalał z jej wykorzystaniem, i zrobiłam sernik :)

      Usuń

Podziel się swoją opinią!