poniedziałek, 23 marca 2015

(126) Sałatka z tuńczykiem - wersja de luxe :)

Kolejna sałatka urodzinowa syna. Bardzo udana :)

SAŁATKA Z TUŃCZYKIEM -
WERSJA DE LUXE

składniki:
  • mieszanka sałat (użyłam z roszponką)
  • pomidorki koktajlowe
  • zielone oliwki
  • dojrzała pomarańcza
  • dojrzały granat
  • szczypiorek
  • dobrej jakości tuńczyk w sosie własnym

sos: dresing podstawowy lub dresing francuski

Przygotowujemy owoce: pomarańczę trzeba odfiletować (polecam tutoriale na youtube, jeśli ktoś nie potrafi), a granat przekroić i wyjąć np. małą łyżeczką pestki, pozbywając ich białych błonek.
I dalej już jest prosto :)
Układamy: sałatę, pomidorki przekrojone na pół, oliwki, tuńczyka oraz pomarańczę i granat. Dodajemy sos, posypujemy siekanym szczypiorem.
Kolorowa, nie? :)





5 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam sałatki z pomarańczą! Muszę to nadrobić :-))

    OdpowiedzUsuń
  2. O,o! Wygląda bardzo znajomo- ale faktycznie- jest w wersji de luxe. I powiedz- jak smakuje połączenie tuńczyka z pomarańczą? Ja robiłam bardzo podobną z Kwestii Smaku:
    rukola
    pomarańcz
    granat
    prażone orzechy włoskie
    miodowy winegret

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co, ja dla mnie bardzo dobrze.
      Ja często robię sałatki, które gdzieś jadłam, w knajpie spisuję składniki :) Ta jest z Marwittu - kiedyś w Poz mieli taki punkt restauracyjny. I kilka ciekawych pomysłów tam podłapałam.

      Usuń
    2. Chyba skuszę się na święta. O popatrz- nie wiedziałam nawet, że Marwitt ma/miał swoje punkty. U nas oczywiście takowego brak, a szkoda. Marzy mi się wizyta w lokal, gdzie byłyby same sałatki :)
      Pozdrawiam

      Usuń

Podziel się swoją opinią!