niedziela, 24 sierpnia 2014

(48) Sadzony misiek na sałatkowej łące

Jak ktoś ma wszystkojedzące potomstwo (ja nie mam póki co), to dobry pomysł na posiłek dziecięcy. Na razie jem ja :)
 
SADZONY MISIEK NA SAŁATKOWEJ ŁĄCE

składniki:
  • dowolna sałata lub mieszanka sałat
  • pomidory
  • świeże ogórki
  • papryka (żeby zrobić mniejsze kwiatki warto wybrać odmianę spiczastą, np. foulki)
  • dobrej jakości wędlina drobiowa
  • 1 jajo
  • coś na miśkowe oczy (oliwki, kapary, plasterki ogórka itd.)
  • odrobina tłuszczu do smażenia
sos: jogurt naturalny, posiekana bazylia, sól pieprz, odrobina cukru

Tniemy warzywa (paprykę w plasterki, wtedy wychodzą kwiatki). Na talerzu układamy "kolorowo" składniki, posypujemy posiekaną wędliną.
Ze składników sosu przygotowujemy dresing, polewamy sałatkę.
Przy pomocy silikonowej foremki (można kupić za grosze, ja zapłaciłam chyba 3 zł za dwie foremki w Superpharm) smażymy na tłuszczu jajo tak, by otrzymać głowę misia. Solimy, pieprzymy.
Układamy na środku, doprawiamy oczy ( u mnie kapary) i buzię (kawałek papryki).
Posiłek gotowy :)


2 komentarze:

  1. Fajny blog , super pomysły.Ale wyeksploatujesz się w tej wersji bloga .A szkoda by było..
    Trzeba by to urozmaicić , rozwinąć i na prawdę będzie super :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dzięki :)
      A co do bloga, jego koncepcji i wyeksploatowania się... myślę, że tak będzie pewnie, bo takie było założenie. Miało być 100 dni, 100 sałatek i koniec. Ale że dzieci i wakacje, więc wiedziałam, że się w 100 dni nie da.
      Może będzie więcej niż 100, ale na pewno blog będzie miał swój koniec ;)

      Zawsze można ruszyć z kolejnym projektem ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń

Podziel się swoją opinią!