wtorek, 1 lipca 2014

(5) Serowa sałatka z melonem



Pierwowzór tej sałatki to dosłownie 3-4 składniki. Od takiej startowałam, ale z czasem pojawiały się inne pomysły i lista składników nieco się rozrosła. W obecnej wersji wygląda i smakuje naprawdę świetnie, a malinowy dresing podkręca smak serów.
O tej prostszej wersji też kiedyś napiszę, ale dziś ta rozszerzona ;)

 

SEROWA SAŁATKA Z MELONEM

 

składniki:

 
·        ulubiona mieszanka sałat (ja wybieram z roszponką lub rukolą)

·        ser z niebieską pleśnią (np. lazur)

·        ser typu brie lub camembert

·        opcjonalnie jeszcze jeden ser (np. gorgonzola, mozarella)

·        świeży melon (ja wybrałam pomarańczowy, bo ładniej wygląda)

·        świeża gruszka

·        winogrona bez pestek

·        kiełki lucerny

·        ulubiona „posypka”, np. ziarna słonecznika, dyni, orzechy, płatki migdałowe

 

sos:

 
·        olej, najlepiej z orzechów włoskich, ale może być też inny np. oliwa

·        ocet balsamiczny

·        syrop malinowy (taki zwykły ze sklepu do rozcieńczania wodą i picia)

·        musztarda francuska

·        sól i pieprz

 
Składniki sosu umieszczamy w kubku/słoiku i mieszamy. Sos powinien być słony i słodko-kwaśny, z wyraźnym posmakiem malin.

Sałatę wrzucamy na półmisek czy talerz (ja najbardziej lubię robić taką sałatkę na czymś w miarę płaskim, nie w głębokiej misce). Na sałatę trafiają sery, owoce (umyte, obrane, pokrojone… wiadomo J ). Polewamy sosem i dodajemy pestki słonecznika (albo inne), można uprażyć je na suchej patelni. Dekorujemy kiełkami. Jemy :)
 
 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się swoją opinią!